FAQ - Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vind in een kort overzicht het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen, neemt u dan contact op met de klantenservice.

FAQ Navigator

Kies hieronder het onderwerp.
Bestellen
Betaling
Verzending en levering
Retourneren
Garantie
Over Clean Air Optima International B.V.

Hoe plaats ik een bestelling bij Clean Air Optima?

Bestellen bij Clean Air Optima is erg simpel. Voeg het product, welke u wenst te bestellen, toe aan de winkelwagen door op de bestelknop te drukken. Vervolgens kunt u verder winkelen of afrekenen.



Wanneer betaal ik verzendkosten?

De verzendkosten voor zendingen naar Nederland, België, Duitsland en Frankrijk bedragen € 4,-. Bij bestellingen vanaf € 300,- betaalt u geen verzendkosten.
Bij een rembourszending bedragen de verzendkosten € 7,50. De verzendkosten worden berekend per bestelling en niet per artikel.



Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad, wat nu?

Het is mogelijk dat het product, welke u wenst te bestellen, tijdelijk niet voorradig is. De levertijd, van een artikel, wordt op meerdere plaatsen weergegeven tijdens het bestelproces. U vindt de levertijd boven de bestelknop, in de winkelwagen en in de bestelbevestiging.
Indien een artikel permanent niet leverbaar is, krijgt deze de leverstatus uitverkocht.



Ik krijg een foutmelding tijdens het bestellen, wat nu?

Een foutmelding kan verschillende redenen hebben. Allereerst kunt u de webpagina verversen. Wanneer het probleem niet opgelost is, kunt u contact opnemen met de klantenservice.



Hoe weet ik of mijn bestelling is geplaatst?

Wanneer de order succesvol door ons is ontvangen, krijgt u een bestelbevestiging toegestuurd per e-mail.



Ik heb géén bestelbevestiging ontvangen, wat nu?

Helaas kunnen wij niet voorkomen dat onze mails soms in de spambox belanden. Verifieer daarom eerst uw spambox. Bestelbevestiging ook niet in de spambox ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.



Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Zolang uw bestelling nog niet verstuurd is, kunt u uw bestelling wijzigen of annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.



Is het mogelijk om zakelijk te bestellen?

Tijdens het bestelproces krijgt u de keuze tussen het bestellen als particulier of zakelijke klant. Wanneer u voor zakelijk kiest, kunt u uw bedrijfsnaam en BTW-nummer toevoegen. Deze gegevens worden toegevoegd op de BTW factuur.

Zakelijke klanten, buiten Nederland, kunnen BTW vrij bestellen. Hiervoor dient men een zakelijk account aan te maken. Met dit account logt u in en kunt u BTW vrij bestellen.



Terug naar boven | Volgende

Welke betaalmethoden zijn er bij Clean Air Optima?

Wij bieden de volgende vijf betaalmethoden aan: IDEAL, creditcard, PayPal, bank overboeking en rembours. Kijk op onze betaalmethoden pagina voor meer informatie.



Hoelang duurt het voordat mijn betaling ontvangen is?

Wanneer er gebruik gemaakt wordt van de betaalmethode IDEAL, creditcard of PayPal, ontvangen wij de betaling direct in ons systeem.
Bank overboekingen kunnen tussen de 1 à 3 werkdagen duren. Rembours zendingen dienen gecontroleerd te worden alvorens deze worden verstuurd, dit kan 1 à 2 werkdagen duren.



Kan ik ook achteraf betalen?

U kunt bij Clean Air Optima niet achteraf betalen, als alternatief zouden wij aanraden gebruik te maken van een rembours zending. Bij een rembours zending kunt u het aankoopbedrag contant, bij ontvangst van de bestelde artikelen, betalen aan de postbezorger.
Let op: voor een rembours zending wordt er extra verzendkosten in rekening gebracht. (€ 7,50 per bestelling, gratis vanaf € 300,-)



Terug naar boven | Volgende

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Indien een artikel voorradig is, wordt deze binnen 1 à 2 werkdagen geleverd. Zodra uw bestelling wordt behandeld, ontvangt u een statusupdate per e-mail. Uw bestelling is dan doorgestuurd naar ons magazijn en wordt daar verwerkt. Wanneer het pakket verzonden is, ontvangt u de verzendbevestiging. Hiermee kunt u uw pakket online volgen en ontvangt u informatie wanneer uw bestelling wordt bezorgd.



Is het mogelijk mijn pakket te laten leveren op een alternatief adres?

Tijdens het bestelproces kunt u een alternatief afleveradres opgeven. U kunt contact opnemen met onze klantenservice wanneer dit niet aangegeven is. Zij kunnen het afleveradres aanpassen, indien de bestelling nog niet verstuurd is.



Kan ik mijn bestelling afhalen?

Het is mogelijk om uw bestelling af te halen in onze showroom. Deze is van maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 tot 17:00.

Clean Air Optima International B.V.
David Ricardostraat 9-9
7559 SH Hengelo (ov)
Nederland

Let op: het is niet mogelijk om te pinnen. Mocht u gebruik willen maken van de online betaalmethoden, kunt u de bestelling plaatsen in onze webshop, kies hierbij voor de aflevermethode afhalen. In dit geval betaalt u geen verzendkosten. Klik hier voor de routebeschrijving.



Mijn pakket is incompleet en/of beschadigd, wat nu?

Ondanks dat wij onze producten met zorg verpakken, is het mogelijk dat uw pakket incompleet en/of beschadigd is ontvangen. Uiteraard vinden wij dit erg vervelend en willen wij dit zo snel mogelijk voor u oplossen.

Wij verzoeken u duidelijke foto's te maken van:

• De doos
• De inhoud
• (De beschadiging)

Foto's kunnen onder vermelding van uw klantnummer en begeleidende tekst, mailen naar info@cleanair-online.nl

Het ontvangen artikel is defect, wat nu?

Indien het artikel defect ontvangen is, kunt u dit melden middels ons contactformulier. Vul uw contactgegevens in en kies bij de reden van contact voor Reclamatie: Artikel defect ontvangen. Na het versturen van het contactverzoek, ontvangt u verdere instructies per e-mail.



Ik ben niet thuis ten tijde van de levering, wat nu?

U ontvangt, van PostNL, een 'niet thuis-code kaart' in de brievenbus. Met deze code kunt u (dezelfde dag voor 22:00) een nieuw bezorgmoment en/of -locatie kiezen. Voor vragen over de bezorging van uw pakket kunt u contact opnemen met de PostNL Servicelijn:
(+31) 0900 0990 (45 ct/ per gesprek)



Mijn pakket ligt bij een afhaallocatie, wat moet ik doen?

Wanneer u niet thuis bent, tijdens de twee bezorgpogingen, wordt het pakket afgeleverd bij een PostNL afhaallocatie. Om het pakket te kunnen afhalen, heb je een geldig legitimatiebewijs nodig. Afhalen kan gedurende twee weken. Indien het pakket niet wordt afgehaald, wordt deze teruggestuurd naar de afzender.



Mijn pakket is teruggestuurd, wat nu?

Na twee bezorgpogingen wordt het pakket bij een PostNL locatie afgegeven. Bij de PostNL locatie kunt u het pakket, gedurende twee weken, afhalen op vertoon van uw legitimatiebewijs. Wanneer het pakket niet binnen twee weken wordt afgehaald, zal dit pakket teruggestuurd worden naar de afzender. Wij zullen contact opnemen wanneer wij het pakket ontvangen.



Versturen jullie ook naar het buitenland?

Clean Air Optima verstuurt internationaal. Kijk op onze verzending en bezorging pagina voor meer informatie omtrent afleverlanden, prijzen en levertijden.



Terug naar boven | Volgende

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren?

Indien het apparaat bij Clean Air Optima gekocht is, heeft u het recht om, binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het product, de overeenkomst te ontbinden. Het artikel dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

• Het artikel is compleet inclusief toebehoren.
• Het artikel is niet beschadigd.
• Het product voorzien is van de orginele verpakking.

Kijk voor meer informatie naar onze algemene voorwaarden.



Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

Wanneer u uw bestelling wilt retourneren, kunt u dit melden middels ons contactformulier. Vul uw contactgegevens in en kies bij de reden van contact voor Retourneren: Binnen zichttermijn van 14 dagen. Na het versturen van het contactverzoek, ontvangt u verdere instructies per e-mail.



Moet ik verzendkosten betalen voor het retourneren?

Wanneer u gebruik maakt van onze online aanmeld-procedure, ontvangt u een antwoordlabel. Bij gebruik van dit antwoordlabel is de retourzending kosteloos.

Let op: voor zendingen vanuit België is ons antwoordlabel helaas niet beschikbaar. U dient het pakket zelf te frankeren. Wanneer u uw IBAN-rekeningnummer vermeldt, zullen wij de gemaakte kosten crediteren bij afwikkeling van de reclamatie.



Wat is de status van mijn retourzending?

Zodra uw retourzending bij ons binnengemeld is, ontvangt u de e-mail retour in behandeling. De verwerking van uw retourzending kan maximaal 10 werkdagen duren.



Hoe verloopt de terugstorting van mijn aankoopbedrag?

Nadat u de e-mail retour in behandeling heeft ontvangen, kan de verwerking van uw retourzending maximaal 10 werkdagen duren. Het aankoopbedrag wordt teruggestort op de door u gebruikte betaalmethode. Neem contact op met onze klantenservice wanneer uw retourzending niet binnen 10 werkdagen behandeld is.



Ik wil mijn product ruilen, is dit mogelijk?

Een artikel kan, binnen de retourtermijn van 14 dagen, geruild worden. U kunt dit melden middels ons contactformulier.
Vul uw contactgegevens in en kies bij de reden van contact voor Retourneren: Binnen zichttermijn van 14 dagen.
Let op: geef bij het opmerkingsveld aan dat het een omruil betreft, en vermeld welk apparaat u wenst te ontvangen.



Terug naar boven | Volgende

Wat is garantie?

• Garantie heeft te maken met producten die defect zijn als gevolg van een fabricagefout.
• Een defect product waar nog garantie op zit, kunt u naar ons terugsturen en laten repareren.

Wilt u een product om een andere reden terugsturen? Lees dan de informatie over bestelling retourneren.



Hoelang bedraagt de garantietermijn?

U heeft twee jaar garantie op een product van Clean Air Optima, met uitzondering van de accessoires.
Kijk voor meer informatie naar onze algemene voorwaarden.



Mijn product is defect, wat nu?

Wanneer uw artikel defect is, kunt u dit melden middels ons contactformulier. Vul uw contactgegevens in en kies bij de reden van contact voor:

• Reclamatie: Artikel defect binnen garantie.
• Reclamatie: Artikel defect buiten garantie.

Na het versturen van het contactverzoek, ontvangt u verdere instructies per e-mail. Kijk voor meer informatie naar onze garantie en service.



Mijn product valt buiten garantie, wat nu?

Ook na afloop van de garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij Clean Air Optima terecht. Meld het defecte artikel aan door gebruik te maken van onze online-aanmeld procedure. Indien er kosten aan de reparatie verbonden zijn, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Aanmelden van uw reclamatie doet u middels ons contactformulier. Vul uw contactgegevens in en kies bij de reden van contact voor:
Reclamatie: Artikel defect buiten garantie.



Hoelang duurt de afwikkeling van mijn reclamatie?

Nadat u de e-mail reclamatie in behandeling heeft ontvangen, kan de verwerking van uw reclamatie maximaal 10 werkdagen duren. Wanneer de reclamatie afgehandeld is, ontvangt u een verzendbevestiging. Neem contact op met onze klantenservice wanneer uw reclamatie niet binnen 10 werkdagen behandeld is.



Uitsluiting van garantie

Producten die schade hebben door 'ondeugdelijk gebruik'.
Het is belangrijk dat u goed voor het product zorgt. Als een product defect gaat doordat u er ruw mee omgaat of doordat het slecht onderhouden is, dan valt deze schade niet onder de garantie. Enkele voorbeelden:

• Producten met vocht- of waterschade.
• Producten met een gebroken display/behuizing.
• Producten die onvoldoende zijn onderhouden voor reiniging en/of filters die niet tijdig zijn vervangen.
• Producten die schade hebben als gevolg van slechte verpakking tijdens transport naar Clean Air Optima.

Kijk voor meer informatie naar onze garantie en service pagina.



Terug naar boven | Volgende

Contactgegevens


Clean Air Optima International B.V.
David Ricardostraat 9 - 9 (showroom)
7559 SH Hengelo

Telefoon: +31 (0) 74 - 2670145
E-mail: info@cleanair-online.nl


Kijk voor meer informatie op onze Over ons pagina.



Openingstijden klantenservice

Maandag t/m vrijdag: 08:30 - 12:00
Zaterdag en zondag: gesloten.

Kijk voor meer informatie over onze algemene openingstijden op onze Showroom & Bestelling afhalen pagina.



Onze visie

Het realiseren van het beste binnenklimaat in woonruimtes zoals de kamer, slaapkamer, kinderkamer, kelder en garage, in kantoren, op de werkplek, in behandelruimtes, onderweg in voertuigen en hotelkamers, kortom in alle binnenruimtes waar een gezond binnenklimaat wordt verlangd.

Clean Air Optima International BV is importeur en specialist op het gebied van luchtbehandelingsystemen geschikt voor ruimtes van 15m² tot 100m². Het bijzondere assortiment bevat luchtreinigers, luchtbevochtigers, luchtontvochtigers, luchtwassers, ventilatoren en modellen geschikt voor aromatherapie. Wij vermarkten onze producten onder het merk Clean Air Optima® in heel Europa.

De innovatieve, energiezuinige en modern vormgegeven Clean Air Optima® luchtreinigers, luchtbevochtigers, luchtontvochtigers en luchtwassers transformeren ongezonde, droge of te vochtige binnenlucht in zuivere ademlucht. Schadelijke stoffen en onaangename geuren worden uit de lucht gezuiverd en de relatieve luchtvochtigheid in binnenruimtes wordt op het juiste peil gebracht en gecontinueerd.

Clean Air Optima® luchtbehandelingsystemen verbeteren de kwaliteit van de binnenlucht en realiseren een gezond en aangenaam klimaat in alle denkbare binnenruimtes en zijn bijzonder geschikt voor mensen met aandoeningen zoals allergieën en COPD.



Waar kan ik Clean Air Optima producten kopen?

Wij distributeren onze producten hoofdzakelijk via het internet aan particuliere afnemers, zakelijke klanten in het klein-, midden- en grootbedrijf, organisaties, instellingen, gezondheidszorg, overheid en gespecialiseerde wederverkopers.

Clean Air Optima producten kunt u ook offline bezichtigen bij retailketens zoals: Media Markt, Expert, EP: electronic partner en u vindt onze producten in de portalen van Bol.com en Amazon. Kijk voor een vestiging bij u in de buurt op onze Reseller pagina.



Terug naar boven

Filterspectrum

Huistofmijt, huisstof en pollen

Allergenen in het binnenmilieu kunnen afkomstig zijn van o.a. huisstofmijten, dieren, schimmels en pollen.

Lees meer

Vogelstof

Bij kanaries, parkieten & Co kunnen vogelmijten tot allergische reacties leiden.

Lees meer

Bacteriën, Virussen

Deactiveren van luchtgedragen micro-organismes zoals bacteriën, virussen, schimmels en sporen.

Lees meer

Sigarettenrook

Hoogefficiënte systemen van Clean Air Optima elimineren tabaksrook.

Lees meer

Nare geuren

Geur kan in de leefomgeving hinder veroorzaken en brengt om die reden ook gezondheidsrisico's met zich mee.

Lees meer

Schadelijke gassen & fijnstof

Fijn stof is een verzamelnaam voor deeltjesvormige luchtverontreiniging die klein genoeg zijn om ingeademd te worden.

Lees meer